Zbog čestih upita povezanih s temom prelaska na jednostavno knjigovodstvo udruga, donosimo kratak presjek najvažnijih informacija, a također napominjemo da se još uvijek očekuju obrasci za podnošenje godišnjih izvješća u jednostavnom knjigovodstvu te priručnik za pomoć u vođenju jednostavnog knjigovodstva udruga.
Ukoliko udruga ima uvjete za prelazak s dvojnoga na jednostavno knjigovodstvo (udruge čija vrijednost imovine u prethodne tri godine na godišnjoj razini ne prelazi 230.000,00 kn ili čiji je godišnji prihod u prethodne tri godine na godišnjoj razini manji od 230.000,00 kn, a osnovane su prije 1. siječnja 2009. godine), udruga ima pravo odabrati hoće li voditi dvojno ili jednostavno knjigovodstvo.
Odgovorno tijelo udruge (ono tijelo u udruzi koje donosi ove vrste odluka sukladno Statutu udruge) treba donijeti odluku uz obrazloženje, a odluku treba napisati i arhivirati.
Potrebno je ispuniti RNO-P obrazac koji je dostupan na stranicama Ministarstva financija, i po ispunjenju i ovjeri poslati ga poštom na adresu Ministarstva financija. Odluku je potrebno donijeti do zadnjeg dana za podnošenje godišnjeg financijskog izvješća, tj. do posljednjeg dana u veljači tekuće godine.
Udruge koje vode jednostavno knjigovodstvo nemaju obvezu podnošenja kvartalnih izvješća i ne sastavljaju godišnji financijski plan.
Također, udruge koje vode jednostavno knjigovodstvo na kraju poslovne godine podnose izvještaj o prihodima i rashodima za prethodnu godinu, a detaljne upute mogu se pronaći na stranicama Ministarstva financija.
Poslovne knjige u jednostavnom knjigovodstvu koje udruge vode su:
1. Knjiga primitaka i izdataka (propisana je zakonom)
2. Knjiga blagajne
3. Knjiga ulaznih računa
4. Knjiga izlaznih računa
5. Popis dugotrajne nefinancijske imovine
6. Pomoćne knjige (prema potrebi)
Informacije o jednostavnom knjigovodstvu možete preuzeti ovdje.